Předškoláček – Muchomůrky – týden od 29.3. – 1.4. 2021

Krásný předvelikonoční týden přejeme všem 🙂

tento týden jsme si pro vás opět připravili veselé a hravé úkoly a těšíme se na fotečky!

Dnes tu pro vás máme připravené tři úkoly 🙂

1/ÚKOL: Počítání oveček

Učení by mělo být nenásilné a hravé, pohrajte si se svými dětmi a vytvořte si společně pracovní list, ve kterém procvičíte jemnou motoriku, správné džení tužky, početní operace 1-10, logické myšlení.

  1. Rodič na velký papír nakreslí 17 obláčků ( rozmístění obláčků je zcela náhodné )
  2. Požádejte dítě, aby ke každému obláčku nakreslilo hlavičku a čtyři nožičky, vytvoří tak z každého obláčku ovečku.
  3. Požádejte dítě, aby červenou pastelkou vytvořilo kolem oveček ohrady ( domečky ) v každé ohradě mohou být ale pouze 2 ovečky !
  4. Otázka na závěr  – kolik ohrádek dítě vytvořilo ( může počítat samo, nebo počítejte společně, výsledný počet zkuste ukázat na prstech) a kolik oveček zůstalo bez ohrádky ?

 

Návod na provedení úkolu zasíláme v přiložených fotografiích. V případě, že budete potřebovat jakýkoliv materiál na tvoření, napište nám na email a my jej pro vás připravíme ve školce.

Pokud vás bude počítání bavit, můžete vymyslet i jíné číselné kombinace.

Na výsledky vaší práce se budeme těšit jako vzdy na adrese Veronika.helebrantova@zskrupka.cz

2/ÚKOL: Počítání kuřátek

  1. Rodič na velký papír nakreslí 13 koleček ( rozmístění koleček je zcela náhodné )
  2. Požádejte dítě, aby ke každému kolečku nakreslilo zobáček, očičko a 2 nožičky, vytvoří tak z každého kolečka kuřátko.
  3. Požádejte dítě, aby červenou pastelkou vytvořilo kolem kuřátek ohrady ( domečky ) v každé ohradě mohou být ale pouze tři kuřátka !
  4. Otázka na závěr  – kolik ohrádek dítě vytvořilo ( může počítat samo, nebo počítejte společně, výsledný počet zkuste ukázat na prstech) a kolik kuřátek zůstalo bez ohrádky ?

 

Návod na provedení úkolu zasíláme v přiložených fotografiích.

Pokud vás bude počítání bavit, můžete vymyslet i jíné číselné kombinace.

Na výsledky vaší práce se budeme těšit jako vzdy na adrese Veronika.helebrantova@zskrupka.cz

3/ÚKOL: Příprava jídla

Děti se potřebují podílet na každodenních činnostech, které dospělí běžně vykonávají. Díky pozorování se utvářejí a napodobováním se zdokonalují. Jsou na sebe pyšné, když mohou dělat to co rodiče s tím, že náročnost úkolů je přizpůsobena jejich schopnostem a možnostem. Tím, že do nich vložíte důvěru, si budou jistější a samostatnější. V kuchyni si procvičíte počty, budete rozvíjet hmat, čich a chuť. Když s vámi bude dítě vařit, tak také lépe pozná, co vlastně jí, rozšíří si slovní zásobu a bude chtít jídlo ochutnat nebo ho sníst 🙂

S přihlédnutím k věku dítěte je spousta úkolů, které může při přípravě jídla dělat. Opravdu potřebuje pracovat s vámi. Buďte ostražití a svěřte mu takové úkoly, které nejsou nebezpečné. Nechte ho, aby chybovalo a samo se opravovalo, pokud to tak cítí. Chybami se člověk učí.

Můžete mu svěřit přípravu nějakého salátu, ovocného poháru, obloženého chleba, nebo jednoduchého hrnkového koláče ( nebo můžete koupit již hotové těsto v supermarketu )

Jistě máte zásobu vašich oblíbených domácích receptů. Jaký pokrm zvolíte je jen na vás. ( pro inspiraci přikládáme pár fotografií )

Na fotografie z vašeho společného vaření se těšíme jako vždy na adrese : veronika.helebrantova@zskrupka.cz